å skape et hjem

tirsdag 21. oktober 2014

Som nevt i forrige innlegg skrev jeg forrige uke under på en kontrakt. Ifølge den leier jeg fra 1 desember en 30-kvadrats hybel på Furuset. Det er så rart, dette blir første gang jeg egentlig flytter for meg selv selv om jeg har "tilhørt" oslo de siste 4 årene. Dette er første gang navnet mitt står på en kontrakt, det er første gang jeg har måtte tenke på at å "tegne et strøm-abonnement" er en ekte ting, jeg må skaffe meg internett selv, og jeg må kjøpe forsikring på innbo. Voksenlivet har latt seg ignoreres lenge, og nå kommer det tilbake for hevn og har med alle vennene sine.

Heldigvis har jeg også venner. Og familie. Familie som hjelper meg om jeg er økonomisk stuck eller ikke skjønner hvordan man leser av strøm. Det er kjempefint å ha, spesielt nå!
En annen ting jeg ikke har er møbler. Generell innbo. Jeg har en bokhylle og et sminkebord, men jeg kan verken sove på det eller spise suppe med det. Jeg trenger seng, sofa, spisebord, stoler, asjetter, skåler, bestikk. Kjeler og brikker til å ha under de når de er varme, og grytekluter til å løfte de med når de er varme. Jeg har så mye planer at jeg er sikkert på at fantasien min rundt det tror jeg har en god del mer tusen i måneden enn jeg har.
Jeg vil ha en sofa fra et loppemarked. jeg vil ha tapet på en vegg. jeg vil ha så mye tepper på gulvet at det føles naturlig å sitte på det. jeg vil ha masse grønne planter, spesielt hengende. jeg vil ha ord på veggene i store bokstaver. jeg vil ha myke pledd og varme dyner. jeg vil ha bestikk og service som ser ut som det er tatt ut av et dukkehus. jeg vil ha masse lys, spesielt lys-lenker. gjerne i masse farger.
Jeg vil ha art prints istedet for plakater og jeg vil ha levende lys. jeg vil ha min lilla lysekrone på kjøkkenet
I tillegg til kommoden jeg allerede har malt om, blir det flere diy prosjekter- jeg fant en bokhylle på ikea i en nydelig mintgrønnfarge. Men jeg har allerede en bokhylle, i svart. Maling er billigere enn ny bokhylle. Det er også der mitt tidligere nevnte decoupage-prosjekt som involverer servietter kommer inn. I tillegg skal jeg male kjøkkenbordet turkist.




indiska


modcloth


ting

urban outfitters

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger